PhDr. Jaroslava Gajdošová: Interpersonálna komunikácia

 

Cieľ: Lepšie porozumieť medziľudskej komunikácii. Oboznámiť sa so zásadami efektívnej
            komunikácie. Nadobudnúť potrebné komunikačné zručnosti.

 

Cieľová skupina: 5 - 15 účastníkov, ktorí  potrebujú skvalitniť svoju komunikáciu s ľuďmi. Účastníci môžu byť z rôznych pracovísk, avšak práca s jedným pracovným kolektívom nie je prekážkou

 

Časová náročnosť: 20 hodín

Kurz je možné uskutočniť formou:

  • 10 dvojhodinových stretnutí v pravidelných jednotýždňových intervaloch
  • monotematického 2 a ½ dňového sústredenia
  • ako súčasť viacdňového vzdelávaciehio a rozvojového programu  

Materiálne vybavenie: Miestnosť pre cca 15 ľudí s možnosťou písať, prenášať stoličky a pohybovať sa. Flipchart. Písacie potreby.

 

Obsahové zameranie:

 

  • význam efektívnej komunikácie
  • komunikačné siete (charakteristiky, druhy, faktory tvorby)
  • vertikálna, horizontálna, diagonálna komunikácia
  • procesy ovplyvňujúce komunikáciu
  • verbálna komunikácia
  • neverbálna komunikácia
  • aktívne počúvanie
  • asertívna komunikácia
  • persuázia
  • empatia
  • formálna a neformálna komunikácia
  • jednosmerná a dvojsmerná komunikácia
  • symetrická a nesymetrická komunikácia
  • spätná väzba
  • bariéry v komunikácii
  • komunikácia v konfliktných situáciách